Əvəz Lələdağın söz dünyası
Əvəz
Lələdağın
söz
dünyası
Poeziya!
İlk baxışdan sadə
və
bəsit nizama çəkilmiş sözlər
toplusu kimi görünən
bu sahə
heç də
göründüyü kimi deyil.
Bu sahənin mütəxəssisi, yəni şair öz
beyninin məhsulunu ruhu ilə qidalandırır. O
ruh ki,
insan cisminə
yalnız Allah əmri ilə
daxil olar və Allah əmri
ilə
də
insan cismini tərk edər.
Məhz Azərbaycan poeziyasını klassiklərimizdən bu günə kimi şairlərimiz öz fəlsəfi düşüncələri ilə, ruhları ilə
qidalandırmışdır. Ümumiyyətlə
milli irsimizə
xas olan özünəməxsus bir poeziyamız
olmuşdur. Hər hansı bir
şeir növü,
istənilən novatorluq poeziyamızda məhz ənənəvi prinsiplərə
söykənmişdir. Əks təqdirdə
uğursuzluqla poeziyamızdan məhrum olmuşdur.
Əvəz
Lələdağ poetik ənənələrimizə
söykənən, ənənəvi pillədə
qərar tutan tanınmış
şair, publisistdir.
Şairin poeziyası,
dramaturgiyası, publisist fəaliyyəti haqqında dərc olunmuş məqalələrin başlığı-
«İstedadlı şair və
pedoqoq», «Ürəkdən qaynaqlanan poeziya»,
«Lələdağın söz xəzinəsi» bu
dediklərimizi bir daha
təsdiq edir.
Başdan-başa söz
üstündə
köklənmiş şifahi xalq
ədəbiyyatından başlamış çağdaş poeziyamıza qədər hər bir sənət nümunəsini yaddaşında,
hafizəsində
qoruyub saxlayan,
yazdığı şeirlərində
demək olar ki, hamsını əzbərdən söyləməyi bacarır.
Belə
bir söz,
sənət vurğununun qeyri-adi istedadı onu tanıyan
hər kəsi heyrətləndirir.
Onunla görüşdükdən sonra belə qənaətə
gəlirlər ki,
Dədə
Ələsgərin ruhundan qopan sözü, şeiri sazı təkcə
sevən yox,
həm də
qoruyan, yaşadan və sevdirən Əvəz Mahmud Lələdağ adlı bir
şair var.
Əvəz
müəllim 40 ilə
yaxındır ki, Sumqayıt
şəhərində
fəaliyyət göstərir. Ömrünün
yarım əsrə yaxınını gənc nəslin təlim-tərbiyəsinə
həsr edib.
Bu ötən illər ərzində o, gərgin axtarışlar
və
zəhmətlər bahasına
450-dən çox elmi-publisistik və
metodik yazını araya-ərsəyə
gətirib. Onun içində özünə
yer tapan misralar
da bir gün
görünmək eşqi ilə Əvəz
müəllimin sakit həyat axarına
əbədi narahatlıq gətirir.
Varlığına hakim kəsilən bu inciləri ağ
vərəqlərə
köçürə-köçürə
özü də
bilmədən neçə-neçə
kitab müəllifinə
çevrilib. Onların hər
birinə
doğma övladı kimi
baxan Əvəz müəllim onların adlarını
da ardıcıllıqla düzüb!
«El yada düşdü», «Dağlar marala qaldı», «Ömür payı»,
«Sinəsi dolu nənəm», «Ağ dovşanın
nağılı», «Ömürdən qalan izlər»,
«Dünya hara gedirsən»,
«Yaddan çıxmaz günlərim»,
«Bizi deyib gəlmə
Mirzə!»,
«Səni gözləyirəm». Elə bu yerdə
Əvəz
müəllimin böyük ustalıqla
nizama düzdüyü söz
xəzinəsinə
baş vurduqda adam böyük
zövq alır.
İsti yuvam buza
dönüb,
Qala bilmirəm, bilmirəm.
Yağılardan qisasımı,
Ala bilmirəm, bilmirəm.
–deməklə
şair poeziyasında düşmənə
nifrət, Vətənə,
doğma yurd-yuvaya, isti ocağa
məhəbbət hisslərini qəlbində
yaşadır.
Göründüyü kimi Əvəz müəllimin poeziyasında qələmindən süzülən söz incilərində
Vətən sevgisi,
Vətən həsrəti, yanğısı
duyulmaqdadır. Şair ürəyi ümumiyyətlə
xatirələrlə
dolu bir istəklə
döyünür. Onun hər
xatirəsində
onu yaşadan bir
məhəbbəti, sevgisi
açıq-aşkar duyulmaqla
hiss olunmaqdadır.
Nankor olsam,
övladlıqdan sil məni,
Namərd ölsəm, götürməsin el
məni,
Öz əlinə yandır elə, kül məni
Qoy cəsədim incitməsin torpağı.
-deməklə
şair Vətənə
sadiqliyini, torpağa bağlılığını
sübut etməyə
can atır.
Əvəz
müəllim Dədə
Ələsgərdən güc alan
şairdir. Qərbi Azərbaycanda xain ermənilər tərəfindən düşməncəsinə
adları dəyişdirilmiş yer adlarını şeirlərinə
köçürməklə,
poeziya dünyasında əbədiləşdirməklə
özü də
yaddaşlarda əbədiləşir. Yüz
illər bundan sonra
da insanların ata-baba yurdlarını yaddaşlarda yaşatmaqla bir azərbaycanlı kimi əvəzsiz xidmət sahibidir.
Əvəz
müəllim Zəngəzur mahalında olan yer-yurd adlarını
–Zoğallıbağ, Qızılboğaz,
Arzubulaq, Çömçətəpə,
Leyliqaçan, Qumarxac,
Arxaşan, Şükürbəyli, Mirəhməd, Əriməz, Əyriqar, Pəriçınqılı, Lalayurd,
Qanqallıyurd, Qalayeri və
bu kimi yüzlərlə
yurd-yuva,
el-oba
adlarını poeziyaya gətirməklə
onları gələcəyin yaddaşına köçürüb.
Çoxlarımız üçün arxaikləşmiş, unudulmuş xalq deyimlərini yaddaşlara
köçürən, yaşadan
şairdir. Gələcək nəsilləri öyrədən müəllimdir Əvəz Lələdağ.
Əvəz
müəllim sözün əsl mənasında xoşbəxt müəllimdir. Bir elin, bir obanın sayılıb-seçilən ağsaqqalıdır.
Azərbaycan adlı bir
məmləkətin öyünə
biləcəyi və
öyündüyü, kökü min
illərin dərin qatlarına bağlı atadır, azərbaycanlıdır.
Ulduzlar sayrışan göyün var sənin,
Yaxşıdan savayı nəyin var sənin,
Harda bərabərin, tayın
var sənin
Sənə
qurban olum,
ay Azərbaycan.
Ümumiyyətlə
Əvəz
müəllimin yaradıcılığını izlədikcə
şahidi oluruq ki, bu insanı soy
kökümüzlə, milliyətimizlə, el adət-ənənələrimizlə
sıx, qırılmaz
tellər bağlayır.
Bir-birindən
gözəl hikmətamiz el deyimlərini,
atalar sözlərini yerli yerində işlətməyi ilə
bir daha oxucunu
nizama çəkdiyi misralara bağlayır.
Əvəz
müəllimin yüzlərlə
şeiri, neçə-neçə
poeması bütövlükdə
bədii yaradıcılığı öz mayasını, rişəsini xalq deyimlərindən alır.
Bizim hər birimiz qəhrəmanlığın, müəllimliyin, ağsaqqallığın əlçatmaz
sehirli, sirli yollarını
Əvəz
müəllimdən, onun
keçdiyi keçməkeşli həyat yolundan öyrənməliyik. Əvəz müəllimin poeziyası elə
bir oxucu,
elə
bir insan olmaz
ki, onda
hansısa gözəl xatirələri oyatmasın.
İnsanı düşündürür,
saflaşdırır. Xüsusiylə
də
onun şeirlərinin dilində
tərzində
sadəlikdən doğan gözəlliyi insan
ruhunu deyərdim ki,
təzələndirir.
Əvəz
Lələdağ yaradıcılığını vərəqlədikcə
görürsən ki,
məhdud olan çərçivəli yaradıcılıq deyil.
Şairin yaradıcılığı mövzu üslub
cəhətdən çox rəngarəng və
çoxşaxəlidir. Poeziyasının ana xəttini vətən sevgisi,
yurd həsrəti, torpaq
niskili təşkil etsə
də
Əvəz
müəllim pissimist deyil,
optimist ruhda yazıb yaradır. Vətən mövzusundan başqa gözəl
məhəbbət şeirləri, çılğın
məhəbbətlə
dolu olan xatirələrini əks
etdirən şeirləri də
vardır. Əvəz müəllim Vətən, məhəbbət, dostluq
və
s. Mövzulara
toxunmaqla yanaşı qələmini satirada da sınamışdır. Qəzəllərində
olduğu kimi bu
üslubda da özünəməxsus çalarlar yaratmışdır.
Satiralarında müasir gənclərə,
sərxoşluğa, xürafatçı mollalara və
s. kimi
mövzulara ustalıqla toxunmuşdur.
Aldığın pul-paranı tez geri
qaytar əmican,
Xalçanı, tozsoranı tez geri
qaytar əmican,
O narı,
abqoranı tez geri qaytar
əmican,
Əlini
saqqalına çəkmə
dayan, Mollaqulu,
Kələyin baş tutmadı, oldu bəyan Mollaqulu.
Çanağından çıxıb çanağını
bəyənməyənlərə
öz iradını bildirir
şair.
Qatıqdan, ayrandan süzmə
tutanlar,
Həlim içib daxmalarda
yatanlar,
Kərmə,
təzək ilə
ocaq çatanlar,
Kəndə
qaz çəkilib kəndi bəyənmir.
Əvəz
Mahmud Lələdağ yaradıcılığının hər hansı sahəsi,
istər poeziya,
istər dramaturgiya sahəsi gələcək nəsli köklərə
bağlı, yüksək insani keyfiyyətlə
tərbiyə
edir. Əvəz müəllim müəllimlik peşəsini seçəməsəydi belə
yenə
müdrik müəllim, el ağsaqqalı
sayılardı. Çünki bu
insanın dilindən çıxan,
qələmindən süzülən hər bir kəlmə
hikmətdir, ruha qidadır.
Əvəz
müəllimin bədii irsinin çox
hissəsini deyərdim ki,
əsas ana sütununu
təşkil edən ana Vətəninə
olan sevgisidir.
Bu da ondan
irəli gəlir ki,
Əvəz
Lələdağ Vətəninə,
elinə,
obasına, yurduna,
yuvasına çox bağlı insandır.
Əvəz Lələdağ yaradacılığını bir məqalədə əhatə etmək mümkün deyil. Çünki onun yaradıcılığına qiymət vermək üçün yaradıcılığına dönə-dönə müraciət etmək və şeirlərindəki fikirləri həyat amalına çevirmək lazımdır.
Комментарии
Отправить комментарий